Гараж

Кладка стін гаража

Зведення коробки – самий відповідальний момент будівництва гаража по закінченню фундаментних робіт, від якого залежить довговічність будівлі. Тому новачкам у будівельному ремеслі рекомендується не тільки подивитися відео або порадитися з сусідами, але і вивчити дійсно корисні рекомендації – будівельні стандарти, в яких кладка стін гаража і технологія зведення коробки докладно описані і містять кращі досягнення кількох поколінь будівельників.

Що потрібно знати новачку

Головне на підготовчому етапі – визначити вид матеріалу і вивчити технологію кладки стін. Всі матеріали – від цегли до кладки стін з профільованого бруса розрізняються не тільки за вартістю, але і за якісними і експлуатаційним характеристикам. Найдорожчим, але популярним залишається цегла – міцний, довговічний, безпечний, але складний у роботі матеріал. При виборі цього матеріалу обов’язково знайти точний рецепт зведення надійної коробки в СНиП для цегляної кладки стін та оптимальний по складності спосіб побудови.

Окремий момент будівництва гаража – дотримання вимог офіційної – «паперової» частини. На практиці, самобуд є спірним задоволенням для автолюбителя, так як право власності на гараж належить доводити в судовому порядку або витратити масу часу на збір пакету документів. Більш прозорий шлях оформлення права власності на гараж – офіційний: спочатку підготувати проект (замовити у проектній організації, купити готовий), узгодити документ, отримати дозвіл встановленого зразка та після введення в експлуатацію отримати правовстановлюючий документ.

Всі секрети економного та якісного будівництва викладені у відомчих нормах і правилах, включаючи правильні розрахунки товщини стін (внутрішніх, зовнішніх), методи будівництва та параметри витратних матеріалів, які забезпечать безпечну експлуатацію будівлі. При цьому правила, викладені в СНиП застосовуються як для внутрішніх перегородок, так і для зовнішніх стін. Але по структурі зовнішня коробка складніше, оскільки складається з кількох, скріплених між собою, рядів. Тонкі перегородки, наприклад, можна будувати в півцеглини.

Тим, хто приєднався до прихильників самого популярного матеріалу, належить вибрати серед правил цегляної кладки стін, викладених у СНиП 11-17-78, спосіб перев’язки рядів, що задовольняє параметрам безпеки. Основні правила кладки цегли:

  1. Верхню поверхню необхідно розміщувати перпендикулярно навантажень. Оскільки цегляні стіни суцільної кладки передають імпульси між складовими елементами – окремими цеглинами і перерозподіляють навантаження, то контакт повинен швидко проходити в грунт по рядах. Якщо ж неправильно укласти хоча б один елемент, то виникне напруга і станеться злам навіть при виборі надміцного цегли.
  2. Контролювати шви сусідніх рядів (горизонтальних, вертикальних) і зрушувати вироби на 1/2 або 1/4 цегли, не допускаючи збігу швів. Тому перед початком робіт зі зведення коробки необхідно визначити як раціональніше виконати кладку стін гаража з цегли (мінімальна товщина, багатошарова стіна) з урахуванням рекомендованої перев’язки швів. В такому випадку стіна не перетвориться в «слойку» і буде виключений ризик розшарування кладки. У малоповерховому будівництві допускається незначний відступ від прийнятих стандартів в багаторядній системі перев’язки, проте зловживати цим «послабленням» не рекомендується, інакше розчин без надійної перев’язки не витримає навантаження і стане руйнуватися.
  3. Розміщувати бічну грань перпендикулярно нижнього ряду, інакше коробка швидко «прикраситься» тріщинами. У цьому випадку обов’язково слідувати техніці кладки зовнішніх стін по СНиП, дотримуючись суворої перпендикулярність. Дія косих боковин було вивчено фахівцями і проведений експеримент. В результаті досліджень підтвердилося, що косі боковини працюють як клин і порушують цілісність і комбінованої, і суцільної кладки.

Відомі корисні властивості цегли і відмінну несучу здатність матеріалу може погіршити тільки неправильна кладка зовнішніх стін, коли з-за порушень технології, конструкція не витримає навантажень і швидко зруйнується. Тому дотримання норм і правил – запорука зведення безпечної та надійної споруди з ідеальними умовами для зберігання автомобіля. Для забудовника зведення якісної коробки – запорука тривалого терміну служби гаража без додаткових витрат на ремонт.

Особливості вибору матеріалів

Весь асортимент будматеріалів для гаража представлений своєрідним ТОПом, де лідируючі позиції впевнено займає цегла. І, хоча популярний матеріал для кладки стін пов’язаний з трудомістким процесом монтажу, все ж більшість автолюбителів віддають перевагу ефектну фактуру цегляної кладки. Більш практичними з точки зору складності робіт є наступні позиції ТОПа:

  • пінобетон;
  • газобетон;
  • керамзито – і шлакоблоки.

Завершує рейтинг найпопулярніших матеріалів камінь для кладки стін, який по трудомісткості впевнено конкурує з цеглою. Як правило, для будівництва кам’яного гаража використовується плоский камінь з туфу або черепашнику. Однак трудомісткість робіт, пов’язана з підгонкою елементів під робочі стандарти – форму паралелепіпеда вручну зводить на «ні» всі переваги натурального матеріалу.

Камінь використовується в якості будматеріалу тільки у випадку, якщо нічого не коштує(дістався безкоштовно) і знаходиться буквально під ногами. Крім того, природний матеріал підійде тим, кого не лякають повільні темпи будівництва і автолюбитель готовий підготувати камені для кладки стін, неабияк потрудившись киркою, відколюючи гострі кути. На відміну від каменю, цегла – міцний будматеріал правильної геометричної форми з відмінними якісними, естетичними та експлуатаційними характеристиками. Єдиний недолік – дорога вартість теж вміло компенсується забудовниками при виборі економних способів кладки.

Серйозну конкуренцію в популярності цегли становить пінобетон з бетонної суміші та спеціальної піни – простий в укладанні, легкий матеріал, який дозволить швидко побудувати коробку гаража. Основний аргумент на користь нового матеріалу – недорога вартість робіт по кладці стін з піноблоків в порівнянні з цеглою (дешевше на 30%) та відсутність додаткових витрат на вирівнювання коробки. Так як пінобетон випускається з рівними гранями і правильної геометричної форми, то для створення гладкої поверхні особливих навичок або зусиль від виконавця не потрібно.

Додаткове перевагу пінобетону – низька теплопровідність, тому кладка стін з пінобетонних блоків товщиною 360 мм аналогічна 1,38 м цегли. І, хоча матеріал поступається по міцності, але лідирує по вологостійкості і простоті в обробці: для надання потрібної форми блоку досить розпиляти виріб звичайною ножівкою. Для гаража підійдуть блоки 600х300х200 мм, які досить укласти в один ряд з використанням простої ланцюгової перев’язки швів.

Недорогим варіантом будівництва гаража є також вартість кладки стін з газобетонних блоків – полегшеного бетону, у який вводять алюмінієву пудру, внаслідок чого утворюється матеріал з безліччю відкритих пор. Завдяки такій особливості виготовлення, газобетон визнаний «дихаючим» матеріалом зі схожими характеристиками з пінобетоном. Однак, на відміну від побратима, матеріал не тільки дорожче (в середньому на 10%), але і набагато «вередливими»: боїться води, вимагає обмежених строків будівництва (один сезон) і високої якості кладки.

Якщо планується кладка стін з газобетонних блоків, то обов’язково завершити будівництво за сезон, інакше матеріал просочиться водою, замерзне і прийде в непридатність вже навесні. Крім того, зовнішні поверхні необхідно ретельно захищати від вологи, тому газобетон – відмінне рішення для житлового будинку і спірний варіант для гаража, де дорога обробка не є обов’язковою, а вентиляція успішно замінює ефект «дихаючих стін.

«Дихаючим» конкурентом газобетону є кладка стін з газосилікатних блоків – матеріалу з кварцового піску, вапна і алюмінієвої пудри з високими якісними характеристиками. Перевага газоблоку – підвищена міцність, простий догляд і затишний мікроклімат, який формує матеріал у внутрішніх приміщеннях. Однак при всіх перевагах у порівнянні з ніздрюватими бетонами, присутній той же недолік, що і в газобетоні – обмеження щодо застосування залежно від рівня вологості (60%).

Поділитися з друзями

Залиш коментар або задай питання

Ваш e-mail не будет опубликован.

Adblock detector