Без рубрики

Облаштування ділянки: під’їзна доріжка і отмостка навколо будинку

В ідеалі приблизний план доріжок замислюється ще на стадії первинної планування ділянки, коли вирішують, де буде будинок, де сад, а де декоративна зона.

Зазвичай під’їзна доріжка створюється (або як мінімум грунт під неї вирівнюється і ущільнюється) одночасно із закладкою фундаменту будинку, адже для будівництва необхідний зручний шлях для підвезення будматеріалів або рідкого бетону.

Вимощення-доріжка навколо будинку, що відводить від стін воду – влаштовується одночасно з останньою стадією влаштування фундаменту або незабаром після нього. Це, по-перше, дозволяє відразу забезпечити високу гідроізоляцію фундаменту, по-друге, полегшує будівельні роботи. По отмостке значно легше обійти будинок, перемістити вантаж на тачці або встановити сходи, скажімо, для монтажу вікон або водостоків.

При проектуванні під’їзної доріжки потрібно точно уявити собі, де на ділянці ворота, де дім, і де буде стояти хазяйська машина. Буде вона завжди стояти в гаражі, або іноді її будуть залишати під навісом між гаражем і будинком, може планується одночасна парковка декількох машин? Чи буде гараж вбудований в будинок і мати з ним загальний фундамент, або його влаштують як окрему будівлю?

До планування під’їзної доріжки треба підійти раціонально. Величезна Мощена площа перед замком і веде до неї від воріт звивиста гравійка, обсаджена стриженими кущами, звичайно, виглядає епічно. Але на ділянці в 10-15 соток краще обійтися критим майданчиком біля воріт і вбудованим в будинок гаражем.

Тобто, доріжка стає майданчиком – довжиною в півтори-дві довжини машини, шириною в дві ширини машини плюс ще метр, і такої ж ширини ворота. Можна ще передбачити місце для зручного проходу до будинку. Це дозволить при необхідності запаркувати на ділянці мінімум три машини – одну стразу загнати в гараж, дві поставити на майданчику.

Коротка під’їзна доріжка економить «порожній» простір. При необхідності цю ж майданчик можна використовувати як терасу. Зазвичай майданчик або доріжка підняті над грунтом, тому важливо передбачити сходи для виходу на ділянку (якщо плануєте від воріт щось перевозити на тачці, знадобиться ще і пандус).

Отмостка навколо будинку призначена для захисту фундаменту від попадання вологи

Якщо будинок передбачається в глибині великої ділянки і / або гараж буде влаштовуватися далеко від будинку, можна влаштувати довгу нешироку дорогу по ділянці (можна навіть декоративну) шириною і вигином достатню, щоб по ній прямим і зворотним ходом міг пройти автомобіль. Під’їзд безпосередньо до будинку можна не передбачати, це за бажанням господаря. Все залежить від того, чи ви плануєте повертатися додому в дощ, і наскільки боїтеся промокнути, якщо доведеться пройти під дощем від машини (гаража) до будинку – скажімо, 10 метрів.

Довга доріжка також дозволить запаркувати одну за одною кілька машин. Правда, виїжджати їм буде незручно. Добре, якщо вийде влаштувати в гаражі поворотний круг. Пристрій на ділянці “кільцевої розв’язки” або майданчика для розвороту перед гаражем нераціонально, так як забирає площу.

Втім, у довгої і особливо “закільцьованої” під’їзної доріжки є свої безсумнівні плюси – вона декоративна, може бути оформлена як зона для прогулянки або солярій, оточена красивими низькими (і не колючими) рослинами, а діти з задоволенням катаються по таким дорогам на велосипедах, роликах і скейтах.

Пристрій під’їзної доріжки (майданчики)

  1. Після розмітки виділеного під доріжку ділянки з нього знімається весь шар родючого грунту.

    Геотекстиль оберігає нижні шари доріжки від вологи, а значить, від деформації

  2. Якщо лежить нижче грунт м’який, то його треба вибрати ще на 20-30 см, і замінити глиною, якщо щільний, наприклад глинистий, додаткову досипання зазвичай не роблять. М’який грунт погано тримає тиск, і якщо під полотно потрапить вода, воно почне деформуватися і просідати під вагою машини. Глибина ложа, таким чином, 25-30 см.
  3. Зволожити і ущільнити грунт. Можна досипати глини, щоб підняти дорогу. Кожен насипний шар додатково ущільнюють. Можна використовувати машини-катки, трамбування або ручні катки, залив їх водою до ваги 150-200 кг Глина, по-перше, добре тримає вагу, по-друге, буде відводити вологу. На цій стадії краще передбачити невеликий нахил поверхні глиняної подушки, щоб вода легко стікала. Нахил роблять в одну або дві сторони, «горбом» , влаштовують водовідвідні канавки.
  4. Поклавши шар геотекстилю.
  5. Влаштувати піщано-гравійну подушку. Оскільки ми будуємо не шосе, нам не особливо важливі 1.5 м глибини залягання тіла дороги. Досить 30-50 см. На ущільнену глину насипаємо шар піску-15-20 см, утрамбовуємо, насипаємо шар дрібного гравію-утрамбовуємо. Профіль дороги теж повинен бути невеликим «горбом». Можна покласти поперек дороги дошки і проїхатися по них на машині взад-вперед.
  6. Встановлюємо бордюрні блоки, закріплюємо їх арматурою і бетоном.
  7. Влаштовуємо дорожнє покриття. Його можна виконати з асфальту по щебеню, з бетону – як армовану стяжку, або замостити плиткою або цегляними блоками.
  • Асфальт – це наповнений пластик на основі асфальтових смол, твердне (дозріває) він довго, кілька років, і важливо захищати його від води. Якщо вона потрапить під полотно, асфальт обов’язково трісне і спучиться. Укладають його в два шари – спершу крупнозернистий, потім дрібнозернистий, кожен шар накочують.

    Будова під’їзної доріжки схоже на листковий пиріг

  • Щоб виконати бетонну стяжку, підготовлене ложе між бордюрних блоків заливають бетоном, армована сітка підійде з осередком 10 * 10 см. Стяжку можна залишити стяжкою, а можна викласти зверху плитку – клінкерну, керамограніт.
  • Щоб виконати мощення, можна спершу виконати стяжку, а можна мостити відразу по ущільненої гравійної подушці. На основу насипають підстилковий шар – пісок, змішаний з цементом, глибиною 3-5 см і укладають тротуарні блоки (цегла, плитку), встановлюють за рівнем, злегка вбиваючи в подушку. Коли дорога вимощена, її засипають зверху тією ж сумішшю і втирають його в щілини між блоками. Потім обов’язково ущільнюють вибротехникой і зволожують. Малюнок і матеріал мощення може бути будь-яким.
  • Добре виглядають декоровані дороги – в поверхню асфальту або лицьовий шар бетону можна вмонтувати мозаїчний малюнок з плоских камінців, кольорового скла, керамічної плитки або каменів-окатишів.
  • Непоганим варіантом, особливо якщо доріжка недовга, виявляться також укладені поверх піщаного шару бетонні плити.

Після будівництва під’їзної доріжки можна приступати до наступних робіт:

  • до спорудження мангалу з каменю в саду;
  • прокладання садової доріжки до мангалу;
  • викладання майданчика з тротуарної плитки.

Пристрій вимощення

Принципових відмінностей в пристрої вимощення і під’їзної доріжки немає, хіба що шар подушки повинен бути менше, так як на нього буде припадати менше навантаження. Призначення вимощення-полегшити пересування навколо будинку і відвести від фундаменту воду, а також запобігти потраплянню води між стіною і грунтом.

  1. Родючий грунт уздовж стіни вибірается зазвичай ще на стадії влаштування фундаменту.

    Наявність армуючої сітки обов’язково, вона дає додаткову міцність

  2. Ложе вимощення роблять глибиною сантиметрів 30-40. Готова вимощення повинна бути шириною не менше 80 см, на дно канавки укладають шар глини, формуючи невеликий нахил від стіни.
  3. Потім укладають шар геотекстиля (поліетиленової плівки, руберойду) із заходом її частини на стіну. Біля стіни часто закладають складку – на випадок руху грунту, і закріплюють верхній край плівки рейкою. Ширину плівки розраховують так, щоб вона лягла на всю ширину вимощення і піднялася по стіні мінімум на висоту вимощення. В ідеалі треба підняти плівку вище рівня вимощення і заховати під зовнішнім облицюванням стін, а облицювання стін виконати вже після того, як вимощення буде готова.
  4. Зробити піщано-гравійну подушку.
  5. Встановити при необхідності бордюрні блоки, закріпити їх арматурою і цементом. Вимощення повинна бути вище рівня грунту мінімум на 3 см, мати невеликий ухил від стіни до зовнішнього краю, а моститься врівень з бордюром, інакше вода не буде з неї стікати. Тобто, бордюр тут грає чисто обмежувальну роль для матеріалу поверхні. Великий кут нахилу робити не варто – інакше в дощ і ожеледь ходити буде важко і травмонебезпечно. Через кожні 3 метри або в тих місцях, де можуть йти потоки води з даху, додатково роблять жолоба.
  6. Поруч з бордюрним блоком важливо зробити дренажну канавку її дно можна вимостити по бетону камінням-окатишами, виглядає дуже декоративно (такі канавки можна побачити в парках Санкт-Петербурга)
  7. Залити підготовлену подушку бетоном (армованим) або замостити на додатково покладеної піщано-цементній основі. Можна замостити і по стяжці. Важливо, щоб матеріал не був слизьким, особливо коли він мокрий.
  8. Оскільки від вимощення будуть відходити допоміжні доріжки на ділянку, важливо передбачити майданчики для сходу на них.
В ідеалі вимощення і доріжки робляться в одному стилі та на одному рівні, але можна влаштувати і різнорівневі, зробити тераси, драбинки, пандуси, підкреслити їх маленькими водоспадами або кучерявими, ампельними рослинами.

encrypted-media” allowfullscreen>

Поділитися з друзями

Залиш коментар або задай питання

Ваш адрес email не будет опубликован.

Adblock
detector