Виготовлення та монтаж гаражних воріт своїми руками
Власникам автомобілів хочеться якісно убезпечити в’їзд на територію власного двору, і це цілком зрозуміло.
Крім естетичного зовнішнього вигляду конструкція повинна бути міцною, надійною, зі зручним функціоналом. Ворота повинні успішно захищати територію гаража від сторонніх.
Плюси і мінуси різних видів воріт
Розпашні гаражні ворота найбільш зручні в використанні. Для їх відкриття необхідний простір, який дорівнює ширині стулки. Конструкція може відкриватися всередину і назовні, але зручніше перший варіант відкриття. В цьому випадку стулка не загороджує вид на проїжджу частину при виїзді з двору. Для виготовлення полотен використовують будь-які матеріали. Ворота можуть мати різну форму виконання без обмеження по стилю, дизайну і матеріалів. Їх легко встановлювати.
Розпашні металеві ворота
Секційні ворота для огородження території використовують нечасто, їх застосовують в якості гаражних воріт. Зазвичай їх встановлюють у випадках, коли інші типи воріт в гаражі встановити неможливо через обмежений простір. Вони являють собою полотна у вигляді секцій, з’єднаних між собою петлями. Такі ворота при відкриванні складаються, економлячи простір біля в’їзду. Конструкція досить герметична. Полотна можуть відкриватися або в сторону, або вгору.
Секційні ворота в гараж
Підйомні гаражні ворота виготовляють з одного полотна, яке відкривається вгору і укладається під стелею. Така конструкція важко піддається злому. Ворота підйомно-поворотним механізмом можуть працювати тільки в автоматичному режимі, але при необхідності їх легко відкрити механічно. Система відкривається безшумно.
Підйомні дерев’яні ворота
Відкатні ворота вимагають простір уздовж паркану для відкривання полотна. Конструкція може відкриватися або вліво, або вправо. Іноді розсувні ворота виготовляють з двох стулок, які відкочуються в різні боки. Відкатні ворота можуть навішуватися на стаціонарну балку або кріпитися на консоль.
Розсувні ворота в гараж
Автоматичні гаражні ворота більш зручні у використанні — для відкриття стулок немає необхідності виходити з автомобіля. Автоматика дозволяє також відкривати конструкцію в аварійному режимі. Система може комплектуватися додатковими опціями, наприклад, функцією автоматичного закриття через певний проміжок часу.
Креслення та інші підготовчі роботи
Перш ніж скласти креслення гаражних воріт, необхідно визначити, який вид воріт найбільш оптимально підходить до дверного отвору. При цьому враховується наявність простору навколо воріт, герметика, безпека, функціональність і вартість. До всіх видів воріт можна встановити вбудовану хвіртку. Також слід визначити, який матеріал буде використаний для обшивки каркаса, як буде реалізована теплоізоляція конструкції.
При установці воріт виконують розмітку отвору, намічаючи місце розташування петель і автоматики. При розмітці довжини і ширини виміри рекомендується проводити в двох-трьох місцях. Якщо значення різняться, виводиться середнє число або береться максимальне значення.
У конструкції кожної секції обов’язково передбачають ребра жорсткості. Кількість ребер залежить від величини полотен. У стандартних полотнах передбачають 1-2 ребра, їх зазвичай розміщують горизонтально. У відкатних воротах ребра жорсткості зазвичай розташовують горизонтально і вертикально по 2 ребра. У секційних воротах додаткові ребра жорсткості не потрібні із-за малого розміру секцій.
Монтаж воріт різного типу
Орної варіант
Спочатку виготовляють каркас воріт відповідно до кресленням. Він може кріпитися на стовпи, але частіше застосовується рамна конструкція. Така рама необхідна для кріплення полотна в отворі з подальшою теплоізоляцією приміщення. Вона являє собою зварену металеву конструкцію з профілів або куточків, розташованих по периметру отвору. Раму виготовляють або одинарну або подвійну. Подвійна конструкція витримує посилене навантаження і встановлюється для важких полотен.
Посилена рама складається з двох однакових частин у формі прямокутника, з’єднаних між собою перемичками. Готову рамну конструкцію приміряють до отвору, перевіряючи якість збірки. До неї приварюються петлі, на які кріпляться полотна воріт. Рекомендується кріпити раму в отворі або довгими саморізами, або дюбелями по 4-5 штук на кожну сторону. Для посиленої рами знадобиться до 10 дюбелів на кожну сторону відповідно.
Другий спосіб — установка секцій на стовпи. Стовпи встановлюють в дверному отворі гаража якомога ближче до зовнішньої частини в’їзду так, щоб після установки полотен вийшла монолітна конструкція без зазорів. Для цього пробурюють отвори в грунті, в які встановлюють стовпи і прути арматури. Встановлені стовпи заливають бетоном. Після повного висихання підстави приступають до навішування полотен.
Підйомний і секційний варіант
Спочатку перевіряються параметри отвору. Всі розміри знімають в трьох точках. По ширині береться мінімальне значення, по висоті — максимальне.
Спочатку збирається рамкова конструкція воріт. Верхня частина рамкової конструкції формується за допомогою ригеля. Для цього потрібні вертикальні напрямні і спеціальний вигин. Частини конструкції верхнього ригеля кріпляться болтами. Нижня частина рамкової конструкції формується за допомогою C-профілю. Він необхідний для того, щоб рама не покосилась при установці.
Даний профіль потім знадобиться для фіксування горизонтальних напрямних між собою. До профілю кріплять вигин, за допомогою якого його кріплять до вертикальних напрямних. Готову рамкову конструкцію встановлюють в отворі і попередньо фіксують болтами до отвору.
Далі проводиться установка горизонтальних напрямних. Вони встановлюються в вигин і кріпляться болтами. Після цього с-профіль внизу можна демонтувати і встановити у верхній частині горизонтальних напрямних. Потім горизонтальні напрямні кріпляться до стелі. Їх закріплюють до стелі куточками, перевіряючи діагоналі на рівність — відхилення по діагоналі не повинно перевищувати 5 мм
Після цього встановлюють правосторонні і лівосторонні роликові тримачі, до них буде кріпитися дверне полотно. Воно може бути суцільним або секційним. Механізм відкривання відрізняється тим, що полотно секційних гаражних воріт ковзає по отвору вгору, а суцільне полотно підйомних воріт піднімається вгору, лягаючи під стелю.
Секційні полотна встановлюються в отворі по секціях. Ролики встановлюють по 1 штуці роликом вгору на кожну секцію з обох сторін. Сендвіч-панелі після установки останньої секції закріплюють між собою спеціальними сполуками для таких панелей. Для верхньої частини полотна або верхній панелі встановлюють спеціальний верхній ролик, який дозволяє регулювати притиск полотна до отвору. Коли всі ролики встановлені, регулюють ступінь притиснення полотна до отвору. Зазор між полотном і ущільнювачем не повинен перевищувати 2 мм
Торсіонний механізм встановлюється після повної збірки полотна в отворі. Вал торсіонного механізму може бути цілісним або складатися з двох частин. В лівий і правий барабан встановлюють трос, фіксуючи його болтами. Барабани встановлюються на вал і закріплюються на торці стопорним кільцем. Торсійний механізм кріпиться у верхній частині отвору на П-подібні кронштейни. Підшипниковий вузол механізму також фіксується до даного кронштейну. Кінець троса заводиться за роликодержатели, простягається вниз і кріпиться на нижньому бічному кріпленні опори за допомогою шайби і шплінта.
Натяг троса має бути однаковим з обох сторін. Після установки торсіонного механізму і троса, його потрібно звести. Для цього прокручують механізм необхідну кількість разів і фіксують пружину на валу за допомогою спеціального болта, так, щоб болт потрапив в паз валу. Встановлюють ручку на полотно для зручності відкривання. Після чого налаштовують балансування полотна. Воно не повинно падати при відкритті і мимоволі закриватися. Дана конструкція буде працювати в ручному режимі.
Розсувний варіант
Відкатні гаражні ворота встановлюють таким же способом, як і в’їзні ворота цього типу. Створюється фундамент для установки системи відкату. Для цього в отворі укладається швелер і заливається бетоном. Коли фундамент висохне, на швелері встановлюються ролики. Їх розводять на максимальну ширину з урахуванням кінцевого ролика. Систему наживляють зварюванням, остаточний монтаж виконують тільки після перевірки системи на працездатність.
Крайню каретку ставлять так, щоб при відкаті стулки вона не вибивала заглушку. Всі елементи приварюються, ставиться кінцевий ролик і обидва уловлювача згідно кресленнями. Ролики можна закріплювати гайками тільки при проведенні остаточної збірки. Обшивка профлистом виконується в останню чергу.
Установка автоматики
Електропривод в відкатних воротах найчастіше встановлюють на рівні нижньої або середньої консольної балки. Установка на середній Балці краще. У снігові зими привід не буде засипатися снігом, тому працездатність системи буде безвідмовною.
У приводі автоматики відкривається панель і протягується кабель живлення. Пристрій встановлюється на підготовлений фундамент або платформу і закріплюється болтами. Паралельно регулюється висота установки корпусу. Рейка повинна бути встановлена по центру шестерні. Зазор між шестернею і рейкою не повинен перевищувати 2 мм
Кінцевики встановлюють так, щоб автоматика спрацьовувала і в одному, і в іншому кінцевому положенні. У корпусі приводу підключається електропровід згідно з інструкцією. Зазвичай фаза і нуль позначаються виробником відповідними колірними маркерами.
Далі запускається автоматика. Необхідно запрограмувати цикл відкриття-закриття конструкції, щоб пристрій запам’ятало кінцеві положення полотна. Для цього на корпусі є спеціальні кнопки, наприклад, «СТОП» і «РР». Їх натискають одночасно на 3 секунди для програмування запам’ятовування положення стулки. Для запам’ятовування знадобиться провести 2-3 циклу відкриття-закриття стулки.
Потім програмується управління на пульті. Для цього в корпусі приводу є кнопка «Радіо». При натисканні кнопки “радіо”, на пульті кілька разів натискається та кнопка, яка буде запускати процес автоматики. Далі таким же чином програмуються інші кнопки на пульті. Процес програмування автоматики у різних виробників може відрізнятися в залежності від кількості опцій і нюансів спрацьовування системи.
Автоматика для розпашних воріт кріпиться на кронштейни. Один кронштейн встановлюється на рамі на певній відстані від петель, другий — на секції воріт. Точні параметри вказуються в інструкції по установці. Далі на панелі приводу знімається кришка і приєднується електрокабель відповідно до маркування фаза-нуль. Навішується задня вилка, і блок приводу встановлюється на кронштейн біля петель. До другого кронштейну привід кріпиться аналогічно.
Далі підключається і налаштовується блок управління для даної автоматики. Його налаштовують згідно з інструкцією в паспорті. Зазвичай налаштування полягає в установці перемичок у відповідні контакти на панелі приводу. Після складання корпусу блоку управління закривають всі необхідні панелі на приводі і перевіряють його працездатність. Привід може відкривати стулки всередину або назовні, на це слід звертати увагу при виборі моделі. Деякі пристрої здатні відкриватися і так, і так.
Як утеплити ворота?
Полотна з сендвіч-панелей не потребують додаткового утеплення. У орних і відкатних конструкціях при утепленні полотна виконують його обшивку з двох сторін спеціальним матеріалом.
Найчастіше двері гаража утеплюють пінопластом. Його щільно клеять до дверного полотна, щоб не утворювалися зазори і щілини. Це запобіжить скупчення конденсату в утеплювачі. Для наклейки пінопласту використовують спеціальний водостійкий клей. Щілини між листами закладають монтажною піною або герметиком. Рекомендується також укласти поверх шар пенофола, який збереже мікроклімат в приміщенні. Далі виконується обшивка внутрішньої частини дверного полотна фінішним покриттям.
Другий спосіб утеплення гаражних дверей — укладання в полотно мінеральної вати. Спочатку всередині секції роблять обрешітку. Між брусами обрешітки щільно укладають шар мінеральної вати. Утеплювач можна прикріпити за допомогою монтажного клею. Поверх утеплювача кладуть гідроізоляційну плівку і обшивають фінішним покриттям.
Не рекомендується в якості внутрішнього фінішного покриття використовувати обшивку з ДСП, фанери і металу. Метал створює додаткову вагу на стулку, а ДСП і фанера від вологи коробляться. Краще підібрати більш легкий і водостійкий матеріал.