Як і якими матеріалами утеплити гаражні ворота своїми руками
Від температури всередині гаража залежить не тільки можливість повноцінно ним користуватися протягом усього року. Від неї багато в чому залежить і стан нашого особистого автомобіля (в першу чергу, гумово-технічних виробів). Ця температура безпосередньо впливає і на той мікроклімат, який встановлюється в погребі під гаражем. Одним із способів збереження тепла є утеплення гаражних воріт, і сьогодні ми поговоримо про те, як це зробити своїми руками.
Застосовувані матеріали для утеплення
- пінополістирол (пінопласт);
- мінеральна вата (скловата), про достоїнства якої я розповідав;
- керамзит (насипка).
На практиці найбільш часто застосовуваним матеріалом є все ж пінопласт. Це пов’язано з тим, що, по-перше, у нього дуже низька теплопровідність, по-друге, це один з найдешевших і доступних матеріалів. І, по-третє, якщо обробити краї листів (щоб не кришилися), то довговічність такого утеплення гарантована.
Листи пінопласту або пінополістиролу слід укладати впритул. Їх можна просто наклеїти. Щілини, які утворюються на стиках листів і між листами і куточком рами воріт, потрібно добре закрити. Для цього підходить монтажна піна (хоча і дорогувато), різні герметики, звичайна клоччя.
Додаткове утеплення воріт
Слід потурбуватися і про додаткове утеплення «району» воріт. Можна привести в приклад два способи.
1. Уздовж воріт, трохи вище верхнього краю, натягується металевий дріт (струна). Можна використовувати і тонкий металевий канат. Зі старих штор (бажано, щільного матеріалу) зшивається полотнище. За розміром-щоб отвір воріт був повністю закритий. Це «полотно» підвішується на натягнутий дріт за допомогою кілець (як на гардину). При виході з гаража потрібно тільки її розсунути і «перекрити» ворота. Така штора створить додатковий захист від проникнення всередину холодного повітря.
2. Над воротами, вище верхнього краю, прилаштовується довга дерев’яна рейка. До неї кріпляться смуги з товстого поліетилену (у вигляді стрічок). По довжині вони повинні трохи не діставати до підлоги. Однак у такого способу є істотний недолік — смуги буде сильно обмежувати видимість, і це ускладнить виїзд машини.
Як доповнення ще одна рекомендація. В гараж ми часто ходимо не тільки для того, щоб вигнати машину, але при цьому відкриваємо повністю хоча б одну стулку воріт. Якщо зробити в одній зі стулок хвіртку, то це значно знизить можливі тепловтрати. А якщо в зимовий час машина не використовується, то ворота можна наглухо законопатити і користуватися тільки хвірткою.
Щоб дізнатися, як і чим найкраще покрити крушу гаража, рекомендую почитати цю статтю про недорогих покрівельних матеріалах.