Гараж

Як зробити оглядову яму в гаражі

Наявність гаража рано чи пізно ставить власника перед питанням — як зробити оглядову яму в гаражі і заощадити сімейний бюджет на дрібний ремонт автомобіля. Ідеальний варіант облаштування «автожитла» — проектування та будівництво гаража одночасно з корисним доповненням. На практиці такий варіант зустрічається рідко, так як навик профілактичного огляду машини і ремонту важливих технічних вузлів приходить до водія з досвідом. Однак навіть новачкам-автолюбителям можна заощадити масу часу і коштів, виконуючи регулярну заміну масла і матеріалів, промивку систем і постійно контролюючи технічний стан залізного друга у власній автомайстерні – оглядовій канаві.

Що потрібно знати новачкові-будівельникові

Пристрій додаткового споруди – область застосування будівельних навичок і знань. Тому перед тим, як зробити яму в гаражі своїми руками, необхідно вивчити будівельні стандарти і врахувати невдачі попередників. Головна умова якісного виконання робіт – правильна підготовка, включаючи проектування та проведення досліджень, а також точне дотримання будівельної технології при зведенні споруди.

Якщо планується будівництво оглядової ями в існуючому гаражі, то спочатку необхідно визначити рівень грунтових вод (УГВ). Найпростіший спосіб — вивчити результати дослідження фахівців (звіт), які проводилися на етапі будівництва гаража. Якщо такі дослідження не проводилися, то перед початком будівництва рекомендується провести власний експеримент: вирити траншею і залишити «окоп» на деякий час, спостерігаючи за появою води. Такий експеримент – гарантія того, що яма оглядова гаража не перетвориться в «міні-басейн», а бетон, спішно покладений на дно траншеї, не «попливе».

На етапі проектування – складання креслень «від руки» або придбання готового проекту, необхідно пам’ятати, що оглядова яма для авто є постійним джерелом вогкості. Тому, при високому УГВ навіть придбання високоякісного бетону і трудомісткий процес бетонування не врятує власника гаража від зворотного закапування після декількох місяців мук, пов’язаних з вычерпыванием води.

Починати пристрій ями в гаражі можна при рівні грунтових вод до 2,5 м, в такому випадку всі роботи проводяться за класичною технологією. Якщо УГВ вище – належить дорогий процес влаштування дренажної системи. Якщо цей момент не врахувати, то автомайстерня з споруди для належного зберігання та технічного обслуговування транспортного засобу перетвориться у руйнує для автомобіля фактор: надлишок вологи з «ніші» стане причиною швидкої корозії днища автомобіля. У такому разі оглядові ями в гаражі з практичного і корисного споруди перетворяться на джерело постійних витрат на ремонт авто.

Проектування оглядової ями

Проектування – важливий і відповідальний етап робіт, який дозволить виключити більшу частину помилок. Головна з невдач – неправильно влаштована яма для ремонту авто без урахування габаритів залізного друга і зручності в’їзду/виїзду в гараж. Проектування оглядової ямиРезультатом такої помилки, в кращому випадку, стане небезпечний заїзд на «траншею», коли при парковці водій буде обливатися холодним потом, ризикуючи зісковзнути і провалитися.

На початковому етапі необхідно забезпечити оптимальні умови зберігання автомобіля, вивчити види оглядових ям і передбачити зручну парковку. Найбільш популярні варіанти:

  1. Пристрій оглядової ями в гаражі як додаткового споруди. Такий варіант можуть дозволити собі власники значних споруд, так як належить розбити корисну площу на дві зони: робочу, відпочинку. У робочій зоні, власне, влаштовується гаражна яма потрібних габаритів, однак автомобіль зберігатися по сусідству (зона відпочинку), заїжджаючи на оглядову канаву тільки для огляду і технічного обслуговування.
  2. Оглядова яма своїми руками як єдине місце зберігання автомобіля. При виборі цього варіанту планування рекомендується знизити негативний вплив вологи і передбачити кришку, яка буде закривати споруда. Виготовити її можна з палубних дощок з опорою у вигляді металевої страхувальної рейки.

Крім ніші в гаражі обов’язково передбачити розташування спеціальних інструментів ближче до оглядовій канаві. Оптимальний варіант при нестачі площі – влаштувати ніши в бокових стінах канави. Крім того, на етапі складання креслень рекомендується передбачити оптимальні габарити споруди:

  1. Довжина оглядової ями залежить від рівня комфорту, який воліє автолюбитель, а також від довжини авто. Комфортне облаштування буде передбачати зручний спуск/підйом майбутнього «автослюсаря»: стаціонарні сходи, приставні сходи. Оскільки стаціонарні сходи – більш складний і дорогий варіант облаштування, потребує попередніх розрахунків, то його рекомендується вибирати тим, хто планує регулярно проводити ремонт своєї машини або зайнятися бізнесом – перетворити гараж в джерело доходів, влаштувавши платне СТО. Мінімальний варіант — зробити оглядову яму в гаражі на метр більше довжини транспортного засобу.
  2. Ширина залежить від колісної бази і марки автомобіля. При цьому проект оглядової ями при будівництві гаража повинен передбачити декілька модифікацій і навіть ймовірність зміни моделі. Універсальний варіант -75-80 см, хоча, якщо в найближчі плани не входить покупка нового автомобіля, то можна заощадити: точно розрахувати ширину під розміри існуючого авто. Ширина оглядової ями «в чистоті» повинна містити 20 см для маневру – відстань від ями до колеса. Для колії популярних Жигулів буде оптимальною шириною 75 см, а для мініатюрного Daewoo Matiz достатньо 70 див.
  3. Глибина оглядової ями визначається за принципом «більше-краще», тому краще перекопати, ніж стояти готової канаві навшпиньки або зігнувшись. Мінімальний розмір розраховується за схемою: зростання автолюбителя+запас 10-15 см

Зручна глибина – запорука комфортної роботи в канаві, тому рекомендується дотримуватися зазор до днища в межах 25-30 див. Варіанти розташування канави – уздовж або поперек гаража залежать тільки від індивідуальних переваг та зручності в’їзду/виїзду в гараж. Після того, як визначені всі розміри ями в гаражі і продумані комфортні умови роботи, можна приступити до вибору матеріалів, підготовці інструментів і будівельно-монтажних робіт.

Основні етапи робіт

Теоретично питання як побудувати оглядову яму в гаражі своїми руками полягає в риття траншеї, влаштуванні підлоги і стін. Однак на практиці належить вивчити нюанси виконання робіт на кожному етапі, включаючи вибір гідроізоляційних матеріалів в залежності від інтенсивності водної агресії. Бюджетний варіант — гідроізоляція оглядової ями жирною глиною, змішаною з відходами переробки нафтових масел. Проте можна вибрати сучасні варіанти гідроізоляції:

  • полімерні мембрани (одно-, багатошарові) визнано найнадійнішим, але і самим дорогим матеріалом. Укладання такої гідроізоляції неможлива без спеціального обладнання для спайки шматків, хоча всі витрати окупляться з лишком — термін служби матеріалу такий же, як і біля гаража, тому витрати в процесі експлуатації відсутні;
  • проникаюча ефективно блокує нагромадження і просочування води, зручна в роботі, так як мастило наносять на зволожену поверхню без труднощів, проте матеріал рекомендується для внутрішніх робіт;
  • бітумна в рулонах – недорогий і простий в укладанні матеріал: єврорубероїд, рубемаст, руберойд, спеціальні мастила. При укладанні необхідно контролювати нахлест 15 см і використовувати нагрівання або спеціальні розчини для проклеювання стиків. Строк служби – 15-20 років.

Для створення належних умов зберігання автомобіля обов’язково потрібно передбачити утеплення робочої зони і влаштувати вентиляцію. Крім того, щоб робота майбутнього «автослюсаря» була зручною, обов’язково виконати монтаж освітлення і прикрасити місце трудових подвигів сучасним асортиментом оздоблювальних матеріалів.

Поділитися з друзями

Залиш коментар або задай питання

Ваш e-mail не будет опубликован.

Adblock detector