Гараж

Будуємо гараж своїми руками з профнастилу: покроковий процес будівництва

Автомобілізація населення в нашій країні досягла вже досить високого рівня, тому потреба в гаражах теж зростає, що призводить до підвищення їх вартості. Тому будівництво гаража з профнастилу постає відмінним виходом з положення. У цій статті будуть детально викладені деякі нюанси такого роду будівництва, знання яких допоможе впоратися зі спорудженням гаража без залучення фахівців з боку.

Підготовка інструментів і матеріалів

Для будівництва також знадобиться деякий інструмент. Слід заздалегідь приготувати:

  • Шуруповерт або електродриль з такою функцією;
  • Схил, рулетку і будівельний рівень (бажано лазерний або водяний);
  • Зварювальний інвертор;
  • Кутову шліфмашину (болгарку);
  • Ножиці для металу;
  • Совкову і штикову лопати, лом;
  • Бетономішалку або ємність для замішування розчину (корито, ванна та ін.);
  • Кувалда.

Основним матеріалом для спорудження гаража виступає профнастил. Крім нього, знадобляться наступні матеріали:

  • Цемент, пісок, щебінка та арматура для основи;
  • Сталевий куточок 40х40 мм або профільна труба 40х20 мм для каркаса;
  • Сталеві труби діаметром 60 мм для каркаса;
  • Утеплювач;
  • Добірні елементи (вітрозахисні планки, водостічна система);
  • Саморізи;
  • Дошки для опалубки;
  • Витратний матеріал (відрізні Кола, цвяхи, електроди, дріт та ін.).

Де побудувати майбутній гараж? Вибір місця і містобудівні норми

Перед покупкою всіх необхідних матеріалів попередньо варто визначитися з місцем, де буде розташовуватися автомобільний «будинок». З метою пожежної безпеки не варто будувати його впритул до житлових будівель. Це також значно зменшить кількість вдихуваних вихлопних газів, особливо в теплу пору року.

Також, важливо забезпечити безперешкодний виїзд машини, тому перед воротами повинне бути вільний простір, але в той же час воно не повинно бути надто великим, інакше взимку доведеться витрачати надто багато зусиль на розчищення снігових завалів.

Сама ділянка будівництва повинна бути відносно рівною, щоб мінімізувати трудові і грошові витрати на його вирівнювання.

Будь-яких строгих містобудівних норм СНиП, що стосуються гаражів з профнастилу, не існує, але ряд рекомендацій все ж необхідно дотримуватися. Так, наприклад, відстань між будівлею і сусідським парканом повинно бути не менше 1 м. Це необхідно для того, щоб вода з даху гаража не потрапляла на ділянку сусідів. Що стосується «червоної лінії», то розміщувати ворота на одному рівні з нею не рекомендується, тому що повинен бути дотриманий відступ в 5 метрів, якщо проїзд є головним, і 3 метри у разі, коли проїзд бічний.

Вибір матеріалу для будівництва гаража з профнастилу

Покупці профнастилу варто приділити особливу увагу. Потрібно профнастил з маркуванням «С», що означає «великий». Варіантом з найменшою вартістю виступає продукція з маркуванням С-8 (друга цифра позначає висоту хвилі, виражену в міліметрах) і С-9.

Однак ця марка потребує більш частому кріпленні, а також є досить гучним у вітряну погоду, так як коефіцієнт жорсткості у нього відносно невеликий. Оптимальним вибором виступає профнастил С-20. Також, профнастил різниться і по товщині металу, для гаража ж цілком вистачить 0,5 мм.

Покроковий процес будівництва гаража

Весь процес трохи відрізняється від ходу робіт при будівництві гаража з СІП-панелей.

Розмітка місцевості

Безпосередньо сам процес будівництва починається з розмітки місцевості.

Пам’ятайте, що будь-яке будівництво має починатися з проектування, намалюйте креслення майбутнього гаража, а також розташування його на генплані всього ділянки. Це допоможе вам продумати всі дрібниці будівництва і не допустити можливих помилок.

Слід керуватися тим, що гараж, розрахований на один легковий автомобіль, повинен бути не менше 6 метрів в довжину і 4 метрів в ширину. Здійснюється розмітка за допомогою дерев’яних кілків або інших відповідних предметів, які встромляються по кутах будови, а натягується між ними мотузка відзначає розташування майбутніх стін.

Подальші ж дії залежать від того, чи буде споруджуватися повноцінний фундамент або ж справа обмежиться бетонними «подушками» під опори каркаса. У першому випадку необхідно буде зняти шар грунту на глибину 0,5 м, у другому — викопати квадратні поглиблення розміром близько 50х50х50 см по кутах гаража, а також в середині кожного з сторін (крім тієї, де будуть розташовуватися ворота).

Креслення гаража

Строим гараж своими руками из профнастила: пошаговый процесс строительства

Креслення гаража

Влаштування фундаменту

Закладка фундаменту для гаража з профнастилу має свою особливість, так як паралельно з нею повинна проводиться і установка металевих опор каркаса. Як вже згадувалося вище, під опори слід викопати поглиблення 50х50х50 см по кутах будови. Далі, в них слід помістити сталеві труби і забити їх за допомогою кувалди на глибину відповідно до плану будівництва.

Під час забивання опор слід контролювати вертикальність їх положення за допомогою рівня, так як після завершення занурення вирівняти трубу буде досить складно. Після забивання всіх стовпів між ними слід викопати траншею шириною в 30 см. Якщо грунт на ділянці сипучий, то буде потрібно спорудження опалубки. Потім шляхом змішування цементу з піском і щебенем готується бетонний розчин і заливається в опалубку.

Перед цим дно траншей слід присипати шаром річкового піску товщиною 5-10 см. Заливку бетонного розчину потрібно проводити в кілька заходів, а для того, щоб з часом підстава не розтріскалося, потрібно провести укладання арматури.

Пристрій оглядової ями

На етапі будівництва фундаменту проводиться і пристрій оглядової ями, якщо така передбачена планом. Розташовувати її необхідно з урахуванням розмірів автомобіля.

Як правило, оглядову яму викопують на глибину 1-1,2 м від рівня майбутнього гаражного підлоги. Стіни оглядової ями в обов’язковому порядку слід зміцнити за допомогою сталевої сітки і обштукатурити. Пол потрібно застелити руберойдом в три шари і забетонувати.

Для зручності користування ямою можна спорудити сходинки, які також слід забетонувати. Краї ями треба зміцнити сталевим куточком, а в подальшому її можна буде використовувати і як льох для зберігання припасів. Однак якщо рівень грунтових вод дуже високий, то спорудження оглядової ями не рекомендується.

Монтаж каркаса і воріт

Монтаж каркаса і воріт

Монтаж каркаса – найбільш відповідальний етап будівництва. До нього необхідно приступати тільки після застигання фундаменту, тобто не раніше, ніж через тиждень. Як зварити каркас для гаража? Зараз розповімо!

Вже встановлені опори необхідно з’єднати поперечинами, в ролі яких слід використовувати профільну трубу квадратного або прямокутного перерізу (40х20 мм або 40х40 мм). Кількість поперечок залежить від висоти споруди. Обв’язка також залежить від розмірів листів профнастилу.

Строим гараж своими руками из профнастила: пошаговый процесс строительства

Креслення розпашних воріт

Іноді в якості поперечок використовують дерев’яні бруски. Однак це не дуже доцільно, так як деревина-менш довговічна порівняно з металом, до того ж збільшується обсяг роботи, так як закріпити бруски безпосередньо до сталевих опор все одно не вийде і до них доведеться приварювати металеві пластини і просвердлювати в них отвори під саморізи.

На цьому ж етапі виробляють і збірку в’їзних воріт. Ворота в гараж повинні бути грунтовними і важкими, щоб попередити крадіжку майна. В якості основи виступає все та ж профільна труба, при розрахунку ж розмірів стулок бажано не тільки враховувати розміри авто, але і ширину листів профнастилу. Для воріт також знадобляться зварні петлі, розмір яких залежить від масивності стулок. Стандартними є петлі діаметром 30 мм. При необхідності можна використовувати по три петлі на одну стулку. Після закінчення зварювальних робіт весь металевий каркас необхідно пофарбувати захисною емаллю.

Монтаж стін

Якщо всі попередні етапи будівництва виконувалися згідно з нормами, то збірка стін не викличе великих труднощів навіть у зовсім малодосвідчених майстрів. Закріплювати листи потрібно у вертикальному положенні, внахлест з кроком між саморізами в 300 мм в нижню частину хвилі.

Розташовувати саморізи треба строго під прямим кутом, щоб знизити ймовірність прослизання, що може привести до пошкодження верхнього захисного шару і швидкого прояву корозії. Стики між листами слід герметизувати.

У цих цілях необхідно перед закріпленням кожного наступного листа на попередній потрібно укладати спеціальну гідроізоляційну мембрану. Це дозволить уникнути попадання вологи, снігу і холодного повітря всередину гаража. Такий гараж виходить не теплий, але він відмінно захищає машину і інвентар від опадів і сонця. Щоб в гаражі була плюсова температура взимку необхідно, щоб він був утепленим. В пиріг стін необхідно додавати утеплювач, наприклад, спінені плити пеноплекс або плити базальтової вати.

Дах з профнастилу

Гаражна дах може бути виконана в двох варіантах: односхилому або двосхилим. А може бути взагалі плоска покрівля. Залежно від обраного варіанту слід провести монтаж крокви з все тієї ж профільної труби. Кут нахилу покрівлі повинен забезпечувати своєчасний Схід снігової маси, але при цьому гармонійно вписувати в екстер’єр гаража.

Після установки кроквяної системи необхідно провести монтаж обрешітки, частота якої безпосередньо залежить від кута ската даху, якщо він більше 15 градусів, то вона може бути не зовсім суцільний. Якщо ж ухил менше 15 градусів, то краще зробити обрешітку суцільним поруч, щоб виключити продавлювання покрівлі сніжною масою.

Монтаж покрівельної обшивки слід починати з закріплення планок і водостоків. Першим ділом на нижній край даху потрібно прикріпити гачки для водостічної системи і укласти на них безпосередньо сам водостік.

Потім по периметру даху треба встановити спеціальні вітрозахисні планки, що представляють собою гнутий під кутом сталевий лист, який запобігає проникнення атмосферних опадів під покрівлю будівлі.

Варто врахувати таку особливість: на нижній край даху, на якому встановлена водостічна система, вітрозахисна планка повинна кріпитися так, щоб її кінець опускався у водостік.

Самі листи профнастилу слід розташовувати хвилями в паралель з віссю гаража, це необхідно для забезпечення хорошого стоку води і сходу снігу. Зверху бічний вітрозахисної планки потрібно накласти лист профнастилу і вирівняти його по краю покрівлі, потім прикріпити його разом з планкою до обрешітки. Аналогічним же способом необхідно продовжувати прикріплення листів до протилежного кінця.

Кріплення профнастилу

Так як профнастил — основа гаража, на нюансах його кріплення варто ще раз зупинитися більш докладно.Перший лист в ході монтажу бічних стінок розміщують таким чином, щоб він нижнім краєм хвилі щільно прилягав до вертикальної стійки, інакше гостра кромка в подальшому може заподіяти чимало неприємностей.

Кріплення профнастилу здійснюється за допомогою стандартних саморізів, що мають шестигранну капелюшок і каучуковий ущільнювач, за допомогою електродрилі або шуруповерта. Спочатку слід кріпити один з верхніх кутів, потім лист треба вирівняти за допомогою рівня і зробити кріплення по всій площі, залишивши незакріпленими крайні три хвилі. Наступний лист треба накласти на попередній однією хвилею, вирівнявши обидва поверху, скріпити листи в декількох місцях і продовжити кріплення аналогічно першому. Щоб домогтися кращого прилягання, листи краще зрушувати до центру кріплення на 4-5 мм.

Утеплення гаража з профнастилу

Утеплити гараж з профнастилу можна за допомогою пінопласту або мінеральної вати. Проте варто пам’ятати, що пінопласт є горючим матеріалом, тому краще використовувати рулони мінвати, які потрібно рівномірно розкачати з внутрішньої сторони стін і покрівлі.

Фіксація утеплювача здійснюється за допомогою спеціального клею або монтажної піни.

Перший варіант більш кращий. Стулки воріт по периметру необхідно проклеїти смужками морозостійкого каучуку.

Переваги та недоліки гаражів з профнастилу

Головні переваги гаражів з профнастилу:

  • Відносна простота монтажу, яка дозволяє самостійно спорудити гараж практично будь-якій людині, що володіє мінімальними навичками і вміннями в будівельній галузі;
  • Швидкість зведення. Загальний час, необхідний для будівництва такого гаража не перевищує 10 днів, 7 яких необхідна для застигання бетону;
  • Довговічність споруди. Термін служби таких гаражів становить як мінімум 30 років, а при дотриманні умов експлуатації може доходити до 50-70 років;
  • Відносно низька собівартість будівництва;
  • Можливість вторинного використання матеріалів, використаних при будівництві. Наприклад, при необхідності, профнастил і профільна труба можуть бути використані в якості матеріалу для забору.

В якості недоліку подібного роду будівель потрібно відзначити низьку стійкість до температурних перепадів. Однак дана властивість можна нівелювати якісно проведеним утепленням.

Строим гараж своими руками из профнастила: пошаговый процесс строительства

Гараж з профнастилу

Відео

Подивіться відео про будівництво гаража з профнастилу. Своїми руками можна зробити і таку відмінну споруду.

Поділитися з друзями

Залиш коментар або задай питання

Ваш e-mail не будет опубликован.

Adblock
detector